به گزارش پایگاه اینترنتی شرکت طاووس ترابر،ایران در کنار تمام منابع مادی و زیرزمینی که دارد به شاه راه حمل و نقل جهان هم مشهور است. مسئله ای که سبب شده تا بسیاری از صاحب نظران همیشه براین مسئله تاکید داشته باشند که سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل به ویژه جاده ای و ریلی می تواندبرای ایران منافع ملی زیادی داشته باشد. اما سوال اینجاست که امروزه مشکلات حوزه حمل و نقل شامل چه موضوعاتی است و اصحاب فن چه پیشنهادهایی برای حل این مشکلات دارند؟
در همین زمینه علی رسولی، مدیرعامل شرکت طاووس ترابر به عنوان کارشناس گفت و گویی با سایت خبری تفکرنو داشته است که در ادامه آن را می خوانیم.
ناوگان فرسوده، سیستمی که به روز نیست
در زمینه مشکلات ناوگان حمل و نقل جاده ای، علی رسولی، کارشناس حوزه حمل و نقل و مدیرعامل شرکت طاووس ترابر می گوید: اگر بخواهیم مشکلات حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده ای ایران را دسته بندی کنیم باید به سه مشکل جدی اشاره داشت. اول فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور، دوم به روز نبودن سیستم حمل و نقل و استفاده ضعیف از نرم افزارهای جدید و سوم مسائل روانی این حوزه است.
این کارشناس می افزاید: در موضوع اول یعنی فرسودگی ناوگان حمل و نقل باید گفت که نیاز به سرمایه گذاری و اعطای منابع به رانندگان و کامیون ها و شرکت ها برای نوسازی ناوگان داریم. هرچند که در مرحله ممکن است که این اعطای تسهیلات برای دولت گران و سنگین باشد اما باید نگاهمان به آینده باشد. به این معنی که وقتی امروز سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام دهیم قطعا دربلند مدت و حتی میان مدت دولت می تواند سودبری چند برابری از قبل آن داشته باشد. علی رسولی، مدیرعامل شرکت طاووس ترابر خاطرنشان می کند: نوسازی ناوگان و سرمایه گذاری مناسب دولت در این زمینه برای سلامت شهروندان و کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات هم بسیار مهم است و در این زمینه هم به نفع مردم و هم جامعه خواهد بود. ضمن اینکه دولت باید این را هم در نظر داشته باشد که سرمایه گذاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای سبب رشد حمل و نقل می شود و این مسئله شامل عوارض بیشتر به نفع دولت و تردد بیشتر و بارگیری بیشتر هم خواهد شد.
راه برای استفاده از اپلیکیشن های تخصصی هموار شود
مدیرعامل شرکت طاووس ترابر می افزاید: در بعد دوم باید به سمت استفاده از نرم افزارها و ایده های جدیدی برویم که سرعت را بالا ببرد و هم کار رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل را بهبود بخشد و رضایت آنها بیشتر شود. به عنوان نمونه می توان به سمت تولید اپلیکیشن های حمل و نقل رفت. طوری که یک راننده از طریق یک اپلیکیشن کارهای بارگیری و دریافت بار و مقصدش را متوجه شود. امروزه در جهان به سرعت در حوزه حمل ونقل کشورها به این سمت حرکت می کنند. جالب است بدانید که بخش حجم مصرفی کاغذ در صدور بارنامه و اصلا کار حمل و نقل بسیار بالاست و با استفاده از تکنولوژی های مدرن می توان در این مسئله صرفه جویی کرد.
قشر راننده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
علی رسولی در ادامه درباره مسائل غیرمادی و روانی حوزه حمل و نقل می گوید: قشر راننده یکی از زحمت کش ترین قشرهاست و شعل بسیار سختی دارد و تا زمانی که به صورت شبانه روزی فعایت می کنند کسی متوجه اهمیت آنها نمی شود، ما نیاز به این داریم که این قشر درک شود. باید شان و منزلت آنها به عنوان یک نیروی مهم جامعه مشخص تر شود.
در مجموع به نظر می رسد که عمده کارشناسان حوزه حمل و نقل براین باورند که در آینده می توان امیدوار بود که با سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای و همچنین به روز کردن سیستم حمل ونقل و استفاده از تکنولوژی های جدید می توان برداشت های چند برابری از حوزه حمل و نقل داشت.
More Stories
یادداشت /اولویت های دولت پزشکیان در حوزه حمل ونقل چیست؟
یک دستگاه ون برای نابینایان تجهیز می شود
آخرین وضعیت جاده های کشور در ۱۲ دی ماه